Лицарі голодного Ренесансу
В81212
75.036.071(477)(092)
Г 67
75.036.071(477)(092)
Г 67
Горбачов Дмитро Омелянович.
Лицарі голодного Ренесансу/ Дмитро Горбачов ; упоряд. Олексій Сінченко; [Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.", Центр європ. гуманіт. дослідж., Центр дослідж. історії і культури східноєвроп. єврейства]
- Київ : Дух і літера, 2020. - Книга у бібліотеці завдяки Українському інституту книги (УІК) (інв. № 1126396). - Бібліогр. у підрядк. прим.. - 368 с., [8] арк. іл. с. - (Постаті культури), ISBN 978-966-378-754-1
Предметні рубрики: Авангардизм -- Живопис український -- Персоналії -- 20 ст.
Художники українські -- 20 ст.
Живопис український -- Персоналії -- 20 ст.
Художники українські -- 20 ст.
Живопис український -- Персоналії -- 20 ст.
УДК: 75.036.071.1(477)"19"(092)
Жанр: Нон-фікшн
Анотація:
Явище "український авангард" вперше прозвучало на Заході у 1973 році на лондонській виставці "Tatlin's dream". Тоді там вперше були виставлені роботи світового рівня безвісних авангардистів України Василя Єрмилова й Олександра Богомазова. Це змусило згадати й інших відомих на весь світ майстрів, за походженням, вихованням, самосвідомістю та національними традиціями пов'язаними із Києвом, Харковом, Львовом, Одесою. Окрім зазначених, у книжці один за одним зринають портрети "найвірнішого сина України" Давида Бурлюка; поляка, який мав себе за українця, Казимира Малевича; професора Київського художнього інституту і бандуриста Володимира Татліна; засновниці української школи конструктивістської сценографії Олександри Екстер; митців "Культур-Ліги"; феноменального скульптора Олександра Архипенка.Доповнена розлогими культурологічними студіями й особистими спогадами автора книжка покликана представити читачеві цілісну картину витоків і формування українського художнього авангарду.
Зміст
ПЕРЕДМОВА С. 5
І. ПРОЛЕГОМЕНИ
Шароварно-гопашна культура як джерело світового авангарду С. 11
Бароко і футуризм С. 22
Авангардизм ХХ століття і Шевченко С. 49
Український авангард: Екстер, Богомазов, Архипенко, Єрмилов, Малевич та інші С. 68
Книжковий дизайн українського авангарду С. 79
Київська група єврейських кубофутуристів: Епштейн, Шор, Шифрин, Рабинович, Лисицький С. 93
Журба та експресія. Графіка бойчукістів С. 100
Ганна Печарковська-Налепинська. Листи-спогади про Бойчуків і бойчукістів С. 105
ІІ. ВЧИТЕЛІ ТА УЧНІ
І. Архаїст і фуутурист: Олександр Архипенко (1887-1964) С. 127
ІІ. Не для грошей народжений, або Логіка краси: Олександр Богомазов (1880-1930) С. 139
ІІІ. У Києві і в Парижі: Олександра Екстер (1882-1949) С. 170
ІV. "Згадували Україну. Він та я були українцями": Казимир Малевич (1879-1935) С. 200
V. Кольорописець: Віктор Пальмов (1888-1929) С. 217
VI. Спілкуючись із майстром: Василь Єрмилов (1894-1968) С. 230
VII. "Вперед, вперед, синголе!": Марія Синякова (1890-1984) С. 242
VIII. "Чукурюк": Давид Бурлюк (1882-1967) С. 247
ІХ. Поет, який римував лінії: Анатоль Петрицький (1895-1964) С. 264
ІІІ. СПОГАДИ
"Що мої очі власноручно бачили..." С. 293
Поет, футурист і експресіоніст: Микола Бажан (1904-1983) С. 343
Футурист-звукописець: Василіск Гнідов (1890-1978) С. 356
Пам'яті Ігоря Розкішного С. 362