Інформаційно-комунікаційні технології в початковій школі
Співаковський Олександр Володимирович
М74.260я73
371.01(075.1)М
С 72
371.01(075.1)М
С 72
Співаковський Олександр Володимирович.
Інформаційно-комунікаційні технології в початковій школі: навч.-метод. посіб. для студ. напряму підготов. "Початкова освіта"/ О. В. Співаковський, Л. Є. Петухова, В. В. Коткова; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Херсон. держ. ун-т, Каф. педагогіки початк. освіти
- Херсон : Айлант, 2012. - Бібліогр.: с. 378-383, в тексті та в підрядк. прим.. - Інтернет-ресурси: с. 383-385. - Глосарій: с. 369-371. - 385 с., ISBN 978-966-630-015-0
У посібнику розглянуті питання інформатизації початкової освіти, навчально-виховної діяльності вчителя початкових класів в інформаційному суспільстві, організаційна та контрольно-оцінювальна діяльність учителя засобами інформаційно-комунікайційних технологій. Науково-методичний матеріал посібника спрямований на формування вмінь і навичок майбутніх учителів початкової школи використовувати комп'ютерну технііку та інформаційні ресурси, добирати та створювати авторське програмне забезпечення уроків, виховних заходів, батьківських зборів, оцінювання навчальних досягнень учнів, оформлення звітної документації.
Кл. сл.: ВИДАННЯ ХЕРСОНЩИНИ
Предметні рубрики: Початкова школа -- Інформаційні технології -- Навчальні видання для вищої школи
Анотація:
У посібнику розглянуто питання інформатизації початкової освіти, навчально-виховної діяльності вчителя початкових класів в інформаційному суспільстві, організаційна та контрольно-оцінювальна діяльність учителя засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Науково-методичний матеріал посібника спрямований на формування вмінь і навичок майбутніх учителів початкової школи використовувати комп’ютерну техніку та інформаційні ресурси, добирати та створювати авторське програмне забезпечення уроків, виховних заходів, батьківських зборів, оцінювання навчальних досягнень учнів, оформлення звітної документації.Зміст
ПЕРЕДМОВА. С. 7
ПРОГРАМА КУРСУ. С. 10
ЗМІСТ КУРСУ. С. 12
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ СТУДЕНТІВ. С. 19
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ
Рекомендації до успішного оволодіння курсом. С. 26
Особисте портфоліо, вимоги до оформлення. С. 28
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1.
ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
ТЕМА 1. ВСТУП. ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ОСВІТИ – ВИМОГИ ДО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. С. 32
Лекція 1. Вступ. Інформатизація освіти – вимоги до вчителя початкових класів. С. 32
Практичне заняття № 1. Робота в інформаційно-комунікаційному педагогічному середовищі курсу. С. 56
Матеріал для самостійного вивчення
Особливості роботи на сайті «Херсонський віртуальний університет». С. 57
Особливості ефективного використання Microsoft Office Word 2007. С. 59
Тестовий контроль 1. С. 70
ТЕМА 2. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. С. 76
Лекція 2. Методика застосування ІКТ в початковій школі. С. 76
Практичне заняття №2. Формування інформаційної культури молодшого школяра. С. 102
Матеріал для самостійного вивчення
Формування інформаційної культури молодшого школяра. С. 103
Детальне знайомство з Microsoft Office Word 2007. С. 110
Тестовий контроль 2. С. 118
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ 1. С. 123
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА
ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В
ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
ТЕМА 3. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ.
В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ (ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ «МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ»). С. 125
В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ (ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ «МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ»). С. 125
Лекція 3. Можливості застосування ІКТ в освітній галузі «Мови і літератури». С. 125
Практичне заняття №3. Використання ІКТ в освітній галузі «Мови і літератури». С. 146
Матеріал для самостійного вивчення
Матеріал для самостійного вивчення
Оцінювання в системі KSU Feedback. С. 147
Особливості ефективного використання Microsoft Office PowerPoint 2007. С. 150
Тестовий контроль 3. С. 159
ТЕМА 4. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ.
В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ (ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ «МАТЕМАТИКА»). С. 163
Лекція 4. Способи застосування ІКТ на уроках математики. С. 163
Практичне заняття №4. Використання ІКТ в освітній галузі «Математика». С. 173
Матеріал для самостійного вивчення
Детальне знайомство з Microsoft Office PowerPoint 2007. С. 174
Тестовий контроль №4. С. 183
ТЕМА 5. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ (ОСВІТНІ ГАЛУЗІ «ПРИРОДОЗНАВСТВО», «СУСПІЛЬСТВОЗНАВСТВО»). С. 186
Лекція 5. Можливості застосування ІКТ на уроках освітніх галузей «Природознавство», «Суспільствознавство». С. 186
Практичне заняття 5. Використання ІКТ в освітніх галузях «Природознавство», «Суспільствознавство». С. 198
Матеріал для самостійного вивчення
Особливості ефективного використання Windows Movie Maker. С. 199
Тестовий контроль 5. С. 209
ТЕМА 6. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ (ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ «МИСТЕЦТВО»). С. 213
Лекція 6. Способи застосування ІКТ на уроках мистецтва. С. 213
Практичне заняття №6. Використання ІКТ в освітній галузі «Мистецтво». С. 224
Матеріал для самостійного вивчення
Детальне знайомство з Windows Movie Maker. С. 225
Тестовий контроль 6. С. 233
ТЕМА 7. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ (ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ «ЗДОРОВ’Я І ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА»). С. 237
Лекція 7. Методи та прийоми застосування ІКТ на уроках основ здоров’я та фізичної культури. С. 237
Практичне заняття №7. Використання ІКТ в освітній галузі «Здоров’я та фізична культура». С. 247
Матеріал для самостійного вивчення
Особливості ефективного використання Microsoft Office Excel 2007. С. 248
Тестовий контроль 7. С. 258
ТЕМА 8. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ.
В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ОСВІТИ (ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ «ТЕХНОЛОГІЇ»). С. 262
Лекція 8. Застосування ІКТ на уроках освітньої галузі «Технології». С. 262
Практичне заняття №8. Використання ІКТ в освітній галузі «Технології». С. 282
Матеріал для самостійного вивчення
Матеріал для самостійного вивчення
Детальне знайомство з Microsoft Office Excel 2007. С. 283
Тестовий контроль 8. С. 299
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ 2. С. 304
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. ОРГАНІЗАЦІЙНА ТА
КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ
ЗАСОБАМИ ІКТ
ТЕМА 9. ОРГАНІЗАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ІКТ. С. 306
Лекція 9. Можливості застосування ІКТ у роботі класного керівника початкових класів. С. 306
Практичне заняття №9. Використання ІКТ у роботі класного керівника початкових класів. С. 318
Матеріал для самостійного вивчення
Особливості ефективного використання Microsoft Office Access 2007. С. 319
Тестовий контроль 9. С. 326
ТЕМА 10. ПЕРЕВІРКА ТА ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗАСОБАМИ ІКТ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. С. 330
Лекція 10. Способи перевірки та оцінювання навчальних досягнень учнів засобами ІКТ. С. 330
Практичне заняття №10. Використання ІКТ під час контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів. С. 345
Матеріал для самостійного вивчення
Програмне забезпечення контрольно-оцінювального характеру. С. 346
Підсумковий тестовий контроль. С. 362
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ 3. С. 365
ПІДСУМКОВА ТЕКА. С. 367
ГЛОСАРІЙ. С. 369
КЛЮЧІ ДО ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. С. 372
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ. С. 378