Інформаційний вплив: теорія і практика прогнозування
В69540
88.53
І-74
88.53
І-74
Інформаційний вплив: теорія і практика прогнозування: монографія/ Нац. акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології; за ред. П. Д. Фролова
- К. : Міленіум, 2011. - Бібліогр. наприкінці частин. - 303 с., ISBN 978-966-8063-99-61
Предметні рубрики: Особистість -- Соціальне спілкування
Анотація:
У колективній монографії обговорюються можливості та обмеження прогнозування наслідків інформаційного впливу на психіку людини. Обг'рунтовано науковий підхід, відповідно до якого головною "мішенню" інформаційного впливу є суб'єктне ядро особистості, а логіка побудови прогнозу інформаційного впливу має задаватися не окремими повідомленнями, а всією їх сукупністю.Може становити професійний інтерес для широкого кола фахівців, що цікавляться як теоретичними, так і суто прикладними проблемами впливу інформації на людську свідомість та поведінку.
Зміст
Передмова. ПРОГНОЗУВАННЯ НАСЛІДКІВ ІНФОРМАЦІЙНОГО ВПЛИВУ - АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОСТІ (Іванченко С.М., Фролов П.Д.). С. 5
Література. С. 12
Література. С. 12
Частина І. ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ПОБУДОВИ ПРОГНОЗНОЇ МОДЕЛІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ВПЛИВУ. С. 13-122
1. Психіка як об'єкт інформаційного впливу (Фролов П.Д.). С. 14
2. Основні підходи до визначення поняття "інформаційний вплив", його види та наслідки (Іванченко С.М., Фролов П.Д.). С. 33
3. Інформаційний вплив та моделі комунікації (Іванченко С.М., Позняк Д.В.). С. 48
4. Соціально-психологічні механізми інформаційного впливу (Іванченко С.М., Позняк Д.В.). С. 58
5. Трансформація ролі ЗМК в інформаційному суспільстві (Плющ О.М.). С. 95
6. Інформаційний простір, сукупний текст та гіпертекст як концептуальні моделі прогнозного фону впливу окремого повідомлення (Фролов П.Д.). С. 103
Резюме. С. 112
Література. С. 113
1. Психіка як об'єкт інформаційного впливу (Фролов П.Д.). С. 14
2. Основні підходи до визначення поняття "інформаційний вплив", його види та наслідки (Іванченко С.М., Фролов П.Д.). С. 33
3. Інформаційний вплив та моделі комунікації (Іванченко С.М., Позняк Д.В.). С. 48
4. Соціально-психологічні механізми інформаційного впливу (Іванченко С.М., Позняк Д.В.). С. 58
5. Трансформація ролі ЗМК в інформаційному суспільстві (Плющ О.М.). С. 95
6. Інформаційний простір, сукупний текст та гіпертекст як концептуальні моделі прогнозного фону впливу окремого повідомлення (Фролов П.Д.). С. 103
Резюме. С. 112
Література. С. 113
Частина II. МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГНОЗУВАННЯ НАСЛІДКІВ ІНФОРМАЦІЙНОГО ВПЛИВУ (Фролов П.Д.). С. 123-166
1. Класифікація методів прогнозування. С. 125
2. Математичні методи прогнозування. С. 128
3. Інтуїтивні (експертні) методи прогнозування. С. 145
Резюме. С. 162
Література. С. 163
1. Класифікація методів прогнозування. С. 125
2. Математичні методи прогнозування. С. 128
3. Інтуїтивні (експертні) методи прогнозування. С. 145
Резюме. С. 162
Література. С. 163
Частина III. ІНФОРМАЦІЙНИЙ ВПЛИВ ЯК ПРЕДМЕТ ЕМПІРИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ПРОГНОЗУВАННЯ. С. 167-300
1. Прогностичні можливості сукупного тексту про політика. С. 168.
1.1. Можливості сукупного тексту з точки зору прогнозування результатів голосування (Фролов П.Д.). С. 168
1.2. Сукупний текст і прогнозування створюваного іміджу політика (Петрунько О.В., Фролов П.Д.). С. 202
1.3. Вплив сукупності візуальних образів політика на його імідж (Стадник В.А., Фролов П.Д.). С. 207
2. Аналіз комунікативної поведінки аудиторії - невід'ємна складова прогнозування (Петрунько О.В.). С. 219
2.1. Комунікативна поведінка: сутність та основні складові. С. 219
2.2. Типи комунікативної поведінки. С. 227
2.3. Соціально-психологічні особливості та типологія реципієнтів і ретрансляторів політичних чуток. С. 241
2.4. Ставлення аудиторії до політичних чуток та тематика розмов про політиків. С. 253
3. З досвіду застосування експертних методів оцінювання та прогнозування інформаційного впливу (Фролов П.Д.). С. 257
3.1. Експертне оцінювання впливу на виборців політичної реклами. С. 257
3.2. Експертне оцінювання впливу на виборців публічних виступів політиків. С. 266
3.3. У пошуках критеріїв експертного оцінювання впливу інформації з елементами відверто сексуального змісту, жахів та насильства на дитячу, підліткову і юнацьку психіку. С. 275
3.4. Психотехнології впливу на виборця: правда й вигадки (Фролов П.Д.). С. 282
Резюме. С. 294
Література. С. 296
1. Прогностичні можливості сукупного тексту про політика. С. 168.
1.1. Можливості сукупного тексту з точки зору прогнозування результатів голосування (Фролов П.Д.). С. 168
1.2. Сукупний текст і прогнозування створюваного іміджу політика (Петрунько О.В., Фролов П.Д.). С. 202
1.3. Вплив сукупності візуальних образів політика на його імідж (Стадник В.А., Фролов П.Д.). С. 207
2. Аналіз комунікативної поведінки аудиторії - невід'ємна складова прогнозування (Петрунько О.В.). С. 219
2.1. Комунікативна поведінка: сутність та основні складові. С. 219
2.2. Типи комунікативної поведінки. С. 227
2.3. Соціально-психологічні особливості та типологія реципієнтів і ретрансляторів політичних чуток. С. 241
2.4. Ставлення аудиторії до політичних чуток та тематика розмов про політиків. С. 253
3. З досвіду застосування експертних методів оцінювання та прогнозування інформаційного впливу (Фролов П.Д.). С. 257
3.1. Експертне оцінювання впливу на виборців політичної реклами. С. 257
3.2. Експертне оцінювання впливу на виборців публічних виступів політиків. С. 266
3.3. У пошуках критеріїв експертного оцінювання впливу інформації з елементами відверто сексуального змісту, жахів та насильства на дитячу, підліткову і юнацьку психіку. С. 275
3.4. Психотехнології впливу на виборця: правда й вигадки (Фролов П.Д.). С. 282
Резюме. С. 294
Література. С. 296
ПІСЛЯМОВА (Фролов П.Д.). С. 301