Oles Honchar
Kherson regional
universal scientific library
MO-TH: 9:00-18:00
SA-SU: 9:00-18:00
Part`s menu

Харківська школа фотографії: гра проти апарату

Бернар-Ковальчук Надія

В81160
77.04(477)(091)

Б 51
Бернар-Ковальчук Надія.
Харківська школа фотографії: гра проти апарату/ Н. Бернар-Ковальчук ; [наук. ред.: О. Червоник, О. Осадча, В. Клименко]; [Музей Харків. шк. фотографії] - Харків : MOKSOP, 2020. - Бібліогр.: с. 358-367. - 367 с., ISBN 978-3-947922-05-5
Предметні рубрики: Художня фотографія -- Історія -- Харківська область (Україна) -- Харків, місто (Україна) -- Східна Україна -- Ілюстровані видання
УДК: 77.04(477.54)(091)
Жанр: Non-fiction

Аннотация:

Заснована на дослідницькій роботі, проведеній в рамках мистецтвознавчої програми Університету Сорбонна, Париж, книга "Харківська школа фотографії: гра проти апарату" розкриває множинні джерела та експериментальний характер фотографічної творчості представників одного з найяскравіших феноменів українського сучасного мистецтва. В радянському андеграунді, під уламками імперії або на київських барикадах харківська фотографія вже більш як півстоліття відзначається іронією, критичним поглядом на медіум та колективною дією. Книга доповнена ілюстраціями та фрагментами з інтерв'ю, більшість яких поблікуються вперше.

Аннотация библиотекаря:

Дослідницька робота авторки розпочалася після вступу до мистецтвознавчої програми Університету Сарбонна. Її науковий керівник, на прохання порадити тему дослідження запропонував повернутись туди, звідки приїхала, і розповісти їм у Франції щось цікаве про українське мистецтво. "Якщо, звісно, там є щось цікаве". Це було справжньою провокацією. Надія зупинила свій вибір на ХШФ та зрозуміла тільки згодом, з яким царством міфів, загублених архівів та образ матиме справу...
Рекомендуємо усім, хто цікавиться розвитком мистецтва фотографії в Україні.

Зміст

Передмова С. 6
Вступ С. 10
 
ЧАСТИНА ПЕРША.
ДЖЕРЕЛА: ГРУПА "ВРЕМЯ" (1971 - 1976) С. 20
Вступ до першої частини С. 20
 
Розділ 1. Харківське коло С. 32
1.1. Екосистема міста С. 32
      1.1.1. Місто поетів та фізиків С. 32
      1.1.2. Довкола регіонального клубу фотографії С. 38
1.2. Заснування групи "Время" та її специфіка С. 50
      1.2.1. Естетика заперечення С. 53
      1.2.2. Стратегії буття автором С. 74
      1.2.3. Форми свободи С. 87
1.3. Неоднозначний зв'язок з історичним авангардом С. 122
      1.3.1. "Авангард після "відлиги"" С. 122
      1.3.2. Розрив з утопією С. 128
 
Розділ 2. В контакті з Радянським Союзом та Східним блоком С. 132
2.1. Фотографічні журнали соціалістичних країн С. 132
      2.1.1. Советское фото С. 132
      2.1.2. Фотографічні журнали Польщі та Чехословаччини С. 136
2.2. Мережа фотографічних клубів С. 144
      2.2.1. "Українське коло" С. 147
      2.2.2. Альтернативний шлях: аматорська фотографічна практика С. 148
2.3. Прибалтійський вітер свободи С. 154
      2.3.1. Центр тяжіння радянської фотографії С. 154
      2.3.2. Вітас Луцкус, бунтівник у групі С. 164
 
ЧАСТИНА ДРУГА.
ГРА ПРОТИ АПАРАТУ С. 172
Вступ до другої частини С. 172
 
Розділ 1. Пара- та антижурналістські підходи С. 184
1.1. Фотографія поза інформаційною функцією С. 184
       1.1.1. Оркестрована правда офіційного репортажу С. 185
       1.1.2. Фотографічні "ігри": шляхи фікції С. 187
1.2. Час фотографії С. 198
       1.2.1. Час ностальгічний С. 198
       1.2.2. Час історичний та соціальний С. 202
1.3. Повернення до реальності С. 210
      1.3.1. "Соціальний репортаж" С. 210
      1.3.2. "Суб'єктивний репортаж" С. 221
 
Розділ 2. Ускладнення прочитання фотографічного зображення С. 230
2.1. Колажі, зіставлення, "бутерброди" С. 230
      2.1.1. Фотограф-руйнівник С. 230
      2.1.2. Граничний монтаж С. 230
      2.1.3. Коли зображення переслідують одне одного: зіставлення, розщеплення, множення точок зору С. 241
      2.1.4. Коли зображення перетинаються: "хвиля пам'яті" С. 247
2.2. "Вербальна фотографія" С. 252
      2.2.1. У діалозі з собою С. 252
      2.2.2. Фотографія прослуховується до іншого С. 261
 
Розділ 3. На півшляху між зображенням та об'єктом С. 268
3.1. Фотографія-об'єкт у перспективі С. 268
3.2. Жести апропріації С. 271
      3.2.1. Книга як рамка С. 271
      3.2.2. Відсутня фотографія: причина С. 278
      3.2.3. Анонімна фотографія: матеріал С. 283
3.3. Фотографія як об'єкт: кінець фотографії? С. 287
 
Післямова С. 296
Інтерв'ю С. 300
Бібліографія С. 358
 
 

 

 

Calendar

     1 23
4 5 6 7 8910
11 12 13 14 151617
181920 21 222324
25 26 27 28293031