Міжнародний маркетинг
Пурська Ірина Степанівна
В70104
65.050.24я73
П 88
65.050.24я73
П 88
Пурська Ірина Степанівна.
Міжнародний маркетинг: навч. посіб. [для студ. спец. "Менеджмент організацій", екон. спец. вищ. навч. закл.]/ І. С. Пурська, М. П. Мальська, Ю. С. Занько
- К. : Знання, 2012. - Бібліогр., Інтернет-ресурси: с. 270-278 та наприкінці тем. - Дод.: с. 279-285. - 285 с., ISBN 978-966-346-993-5
Предметні рубрики: Міжнародний маркетинг -- Навчальні видання для вищої школи
УДК: 658.8(075.8)
Аннотация:
У посібнику розглянуто теоретичні, методологічні та організаційно-практичні засади організації міжнародного маркетингу. Висвітлено сутність, принципи, функції, структуру та форми міжнародного маркетингу у зв'язку зі стадіями інтернаціоналізації діяльності підприємства. Значну увагу приділено технологіям дослідження міжнародного маркетингового оточення та зовнішнього конкурентного середовища, розкрито сучасні методи та підходи організації виходу підприємства на зарубіжні ринки, проаналізовано організаційно-правові моделі присутності фірми на зовнішньому ринку. Представлено технологію ефективного формування та управління комплексом міжнародних маркетингових заходів (товарна, цінова, збутово-розподільча та комунікаційна політика), а також розглянуто процес управління, планування та контролю за міжнародною маркетинговою діяльністю підприємства.Для студентів спеціальності "Менеджмент організацій", студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів та фахівців з туризму.
Зміст
ПЕРЕДМОВА. С. 7
Розділ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ. С. 10-22
Тема 1. Суть і значення міжнародного маркетингу. С. 10
1.1. Теоретичний зміст міжнародного маркетінгу. С. 10
1.1.1. Поняття, об'єкт, предмет і суб'єкти міжнародного маркетингу. С. 11
1.1.2. Мета, цілі та завдання міжнародного маркетингу. С. 13
1.2. Принципи й функції міжнародного маркетингу. С. 15
1.3. Спільні риси і відмінності внутрішнього та міжнародного маркетингу. С. 18
Запитання для обговорення. С. 20
Рекомендована література. С. 21
Тема 2. Зміст та структура міжнародного маркетингу. С. 23
2.1. Структура міжнародного маркетингу. С. 23
2.2. Форми міжнародного маркетингу. С. 28
2.3. Стадії інтернаціоналізації діяльності. С. 30
2.4. Сучасні тенденції розвитку міжнародного маркетингу. С. 34
2.5. Сучасний стан розвитку інструментарію міжнародного маркетингу у вітчизняному туристичному бізнесі. С. 36
Запитання для обговорення. С. 40
Рекомендована література. С. 40
Розділ ІІ. ТЕХНОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА. С. 42-110
Тема 3. Середовище міжнародного маркетингу. С. 42
3.1. Особливості середовища міжнародного маркетингу та його види. С. 42
3.2. Фактори макросередовища міжнародного маркетингу. С. 44
3.2.1. Економічне середовище. С. 45
3.2.2. Політико-правове середовище. С. 57
3.2.3. Соціально-культурне середовище. С. 62
3.2.4. Інші фактори міжнародного маркетингового середовища. С. 66
3.3. Фактори мікросередовища міжнародного маркетингу. С. 67.
Запитання для обговорення. С. 71
Рекомендована література. С. 72
Тема 4. Міжнародні маркетингові дослідження. С. 75
4.1. Сутність та особливості міжнародних маркетингових досліджень. С. 75
4.2. Типологія міжнародних маркетингових досліджень. С. 79
4.3. Процедура проведення міжнародних маркетингових досліджень. С. 82
4.4. Інформаційне забезпечення міжнародних маркетингових досліджень. С. 86
Запитання для обговорення. С. 88
Рекомендована література. С. 89
Тема 5. Аналіз міжнародного конкурентного середовища. С. 90
5.1. Оцінка міжнародного конкурентного середовища. С. 90
5.2. Поняття конкурентних переваг та їх значення в міжнародному середовищі. С. 94
5.3. Аналіз внутрішнього конкурентного потенціалу підприємства. С. 97
5.4. Фактори створення та утримання конкурентних переваг у глобальному конкурентному середовищі. С. 102
Запитання для обговорення. С. 108
Рекомендована література. С. 109
Розділ ІІІ. МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИБОРУ ЦІЛЬОВИХ ЗАРУБІЖНИХ РИНКІВ ТА СПОСОБИ ВИХОДУ НА НИХ. С. 111-153
Тема 6. Технології вибору цільових зарубіжних ринків. С. 111
6.1. Вибір та ранжування зарубіжних ринків. С. 111
6.2. Міжнародна сегментація ринку. С. 115
6.2.1. Поняття та процедура міжнародної сегментації ринку. С. 115
6.2.2. Критерії міжнародної сегментації ринку. С. 118
6.2.3. Вимоги до ефективності сегментації ринку. С. 119
6.3. Маркетингові стратегії охоплення зарубіжних ринкових сигментів. С. 120
6.4. Маркетингові стратегії позиціонування. С. 122
6.5. Особливості вибору зарубіжних ринків вітчизняними туроператорами. С. 125
Запитання для обговорення. С. 127
Рекомендована література. С. 128
Тема 7. Моделі виходу фірми на зовнішній туристичний ринок. С. 131
7.1. Класифікація моделей виходу туристичних фірм на зовнішній ринок. С. 131
7.2. Моделі виходу туристичних підприємств на зарубіжні ринки. С. 132
7.2.1. Експортні стратегії. С. 134
7.2.2. Контрактно-інвестиційні стратегії. С. 135
7.2.3. Інвестиційні стратегії. С. 140
7.3. Інтеграція як форма виходу туристичної фірми на зарубіжні ринки. С. 145
7.3.1. Стратегії горизонтальної інтеграції. С. 147
7.3.2. Стратегії вертикальної інтеграції. С. 148
7.3.3. Стратегії комплементарної інтеграції. С. 149
Запитання для обговорення. С. 150
Рекомендована література. С. 151
Розділ IV. КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГОВИХ ЗАХОДІВ У МІЖНАРОДНІЙ МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ФІРМИ. С. 154-250
Тема 8. Міжнародний маркетинговий комплекс. С. 154
8.1. Поняття та елементи міжнародного маркетингового комплексу. С. 154
8.2. Підходи до розроблення міжнародного маркетингового комплексу. С. 156
Запитання для обговорення. С. 160
Рекомендована література. С. 161
Тема 9. Продуктова політика в міжнародному маркетингу. С. 162
9.1. Поняття та складові міжнародної продуктової політики. С. 162
9.2. Продукт як основний інструмент міжнародної продуктової політики. С. 163
9.3. Міжнародні продуктові стратегії. С. 166
9.4. Асортиментна політика в міжнародній маркетинговій діяльності. С. 170
9.5. Управління якістю продукту. С. 174
9.6. Управління життєвим циклом продукту. С. 176
Запитання для обговорення. С. 178
Рекомендована література. С. 179
Тема 10. Міжнародна маркетингова цінова політика. С. 182
10.1 Поняття міжнародної маркетингової цінової політики. С. 182
10.2. Види світових цін у міжнародному маркетингу. С. 184
10.3. Методика ціноутворення в міжнародному маркетингу. С. 188
10.3.1. Постановка маркетингових завдань ціноутворення. С. 189
10.3.2. Урахування цінових факторів. С. 189
10.3.3. Методи ціноутворення та їх види. С. 191
10.3.4. Визначення міжнародної цінової стратегії. С. 194
10.3.5. Технологія реалізації міжнародної цінової стратегії. С. 198
Запитання для обговорення. С. 199
Рекомендована література. С. 200
Тема 11. Міжнародна маркетингова збутово-розподільча політика. С. 202
11.1. Поняття міжнародної збутово-розподільчої політики. С. 202
11.2. Методи збуту в міжнародному маркетингу. С. 204
11.3. Канали розподілу в міжнародному маркетингу. С. 206
11.4. Посередники на зарубіжних ринках і форми роботи з ними. С. 212
11.5. Управління міжнародними каналами розподілу. С. 215
Запитання для обговорення. С. 217
Рекомендована література. С. 218
Тема 12. Міжнародна маркетингова комунікаційна політика. С. 219
12.1. Поняття міжнародної комунікаційної політики. С. 219
12.2. Міжнародний комунікаційний процес. С. 223
12.3. Паблік рилейшнз у міжнародному маркетингу. С. 227
12.4. Реклама в міжнародній комунікаційній політиці. С. 232
12.5. Стимулювання збуту як важливий елемент міжнародної комунікаційної політики. С. 240
12.6. Особистий продаж у міжнародному маркетингу. С. 245
Запитання для обговорення. С. 247
Рекомендована література. С. 248
Розділ V. УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНИМ МАРКЕТИНГОМ. С. 251-269
Тема 13. Технології управління, планування та контролю за міжнародною маркетинговою діяльністю підприємства. С. 251
13.1. Організація управління міжнародною маркетинговою діяльністю. С. 251
13.2. Планування міжнародної маркетингової діяльності. С. 258
13.3. Контроль міжнародної маркетингової діяльності. С. 263
Запитання для обговорення. С. 267
Рекомендована література. С. 268
Список літератури. С. 270-278
ДОДАТКИ. С. 279-285
Додаток 1. Анкета (зразок). С. 279
Додаток 2. Приклад планування рекламної кампанії турфірми "Вікторія" - вихід на ринок з новим турпродуктом "Молодіжний тур на Кіпр". С. 283